2014. október 7., kedd

Ki ne dobd- alakítsd át!

Aiki ismerik a munkásságomat a facebook oldalamról, azok tudhatják, hogy nagy híve vagyok az újrahasznosításnak! Egyszerűen ott kezdődött a dolog, hogy megnéztem, hogy napi szinten mennyi szemetet termel csak a mi családunk, majd azt is, hogy ebből milyen sok olyan dolog van, ami soha nem fog lebomlani, ellenben károsítja a környezetünket! Nem vagyok élharcosa a környezetvédelemnek, nem értek hozzá, de minden, amit józan paraszti ésszel meg lehet tenni, arra igyekszem oda figyelni! Én az újrahasznosítás mellett tettem le a voksom, mert ha valaminek tökéletesek az alapjai, csak épp baromi ronda, attól még nem kell kidobni, csak újra kell gondolni:)

A gyermek foglalkozásokon az egyesületünkben gyakran használunk például tejes-, üdítős-, sajtos stb. dobozokat, ezekből készítünk a gyerekekkel használati tárgyakat, játékokat, lakás díszeket. 

Az AgnesSdesign is részben az újrahasznosításra épül, hisz az egész tápszeres dobozok átalakításával kezdődött. Nem egy üres fémdobozt láttam bennük, hanem sütis-, kincses- kávés stb. dobozt, így elkezdetem kísérletezni velük, hogy hogyan tudnám újrahasznosítani ezeket. Egy idő után aztán kialakult egy rám jellemző stílus és azóta is igyekszem ehhez ragaszkodni egy-egy tárgy elkészítésénél.
Amikor alkotok, hirtelen egy meleg, csendes, nyugodt és harmonikus burokban találom magam, ahol nincsenek rossz dolgok és bevallom, szívem-lelkem bele teszem egy-egy munkámba.. Elmondhatatlanul jó érzés, amikor elkészülök valamivel és néha nagyon nehéz tovább adni őket! Számomra ez nem munka, hanem inkább kikapcsolódás, kellemes feltöltődés, a "csak én" világom, így tényleg minden egyes darabban van egy kicsi belőlem is! Ezért külön jó érzés, amikor látom, hogy milyen örömmel fogadják örökbe ezeket a darabokat, mert szeretem tudni, hogy jó helyre kerülnek, oda, ahol értékelik a kézzel készült munkákat!

A Bors Lakás és Kert magazin kérésére most bepillanthattok a kis szakmai titkaimba, továbbá szeretném, ha a jövőben egyre többen látnátok bele egy-egy tárgyba valami szebbet, jobbat, használhatóbbat!
 Az elkészítés egyszerű. bár idő igényes, de aki szeret kézmüveskedni, az akár egy saját kis világot is kialakíthat így magának az otthonában, de egy-egy ilyen tárgy akár ajándéknak is kitűnő, hisz egyedi és szeretettel készült.

Most ezt a kiürült Nesquikes dobozt csinosítgattam, mert bár cuki a nyuszi az elején, a végeredmény mégis csak jobban tetszik:)

Első lépés: tisztísd meg a szennyeződésektől a dobozt, majd alapozd le Pentart fehér, matt alapozóval. Akiknek számít a szép köröm, ajánlom egy védőkesztyű használatát, mert itt bizony festékes lesz a köröm, de néha még a hajunk szála is.

Célszerű 2-3 rétegben felvinni a festéket, illetve ecset helyet használjatok szivacsecsetet, pamacsoló mozdulatokkal, mert egyenletesebb lesz az összhatás. A száradási idő két óra legalább, mert több réteg festék kerül rá és a fém nem szívja be a nedvességet.

 

Amíg szárad, válasszátok ki azokat a szalvétákat (vagy rizspapírt, dekupázs papírokat), amelyeket szépnek és összeillőnek találtok. Figyeljetek a színek és minták összhangjára, mert annál szebb egy munka, minél jobban sugárzik róla a harmónia.

 
Ha megszáradt, vágjuk méretre a szalvétákat. Nagyon fontos, hogy ha szalvétával dekupázsolunk, a szalvéta alsó két rétegét el kell távolítani és csak a felső, mintás részét használjuk, mert ha rajta marad még egy réteg szalvéta, akkor nem lesz szép az eredmény és a dolgunk is sokkal nehezebb lesz!
Én dekupázsolni úgy szoktam, hogy egy-két helyen bemázolom a dekupázs ragasztóval a felületet, erre ráigazgatom a szalvétát, mintegy rögzítem, majd középről kifelé haladva elkezdem "ráfesteni" a mintát az adott felületre. Mindig határozottan, gyorsan és óvatosan "festek", hogy vigyázzak a szalvétára, de közben az alatta megbúvó levegő buborékokat meg kihessegessem alóla. Ez már hamarabb szárad, így jöhet a következő minta, míg végül a teteje is új színekben pompázik.
Léteznek kifejezetten dekupázsra való ecsetek, én is ezeket használom, bár nem olcsó egy-egy darab, érdemes beruházni, mert szebb lesz a munka a végére. Ha végeztünk, mindig mossuk ki jó alaposan langyos vízzel az ecsetet.
 

Nagyon szeretem az antikoló pasztát, mert imádom azt a hatást, amit el lehet érni általa és már egyre jobban kezdem kitapasztalni, hogy hová, hogyan és mennyit vigyek fel belőle. Itt is célszerű a védőkesztyű, mert szép lesz a kis kezünk tőle:) Ez az anyagot általában egy szivacsdarabbal vagy szivacsecsettel viszem fel, ezt is pacsmagolom a szélekre.
Nagyon AgnesSdesignos a csipke ezeken az újrahasznosított tárgyakon is, mert imádom és olyan csodálatos jelleget ad a tárgyaknak is, meg minden egyébnek is, ami van olyan szerencsés, hogy egy kis csipke csinosíthatja:) A tetejére tettem még egy kis fém kancsót, amit a www.kosarbolt.hu oldalról rendeltem.
 
Nos, elkészült, kész a legújabb csokis dobozunk és azt kell, hogy mondjam, így szívesebben teszem ki a polcra, mint előtte, arról nem is beszélve, hogy ezt én készítettem és nem egy számítógép:)
Jó munkát Nektek is!
Ha tetszett, amit láttál és szívesen kipróbálnád, küldj fotót az elkészített munkádról az agnessdesigforyou@gmail.com e-mail címre vagy kövess a fecebookon és töltsd fel oda! Várom:) 

https://www.facebook.com/agnessdesing

Ha pedig nincs se időd, se idegzeted hozzá, akkor küld el a dobozt és én megszépítem neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése