2015. április 17., péntek

Szék - rózsával és nyomdával

Van az úgy, hogy az ember meglát egy ötletet és úgy érzi, ilyen neki is kell! Ha az ember lánya még kázműves is hozzá, akkor aztán addig-addig mocorog az agyában, hogy aztán hirtelen felindulásból ecsetet ragad és beleveti magát a festésbe!
Na, hát természetesen én is így jártam, ugyanis a https://www.facebook.com/ArtistHomeDecor oldalon megláttam és beleszerettem néhány mesésen felújított kerti székbe!!! Nem hagyott nyugodni, megosztottam a képet, majd tovább mocorgot az agyamba, míg végül bevillant, hogy az erkélyen van nekem egy ilyenem!!!!! Szuper, indulhatott is a munka!!!!
Persze ablakot kellett volna pucolni, meg fürdőszobát kivaxolni, meg dobozokat alapozni, de lássuk be, ha jön az ihlet, jön, nem lehet mit tenni, na.......
Szóval lemostam róla a tél és a főutca porát (nem kellett csiszolni!), majd lekentem az egészet Dekor Soft Paint feketével, hogy a visszacsiszolásnál előjöjjön majd a színe. Ahogy megszáradt, lekentem Dekor Soft Paint rózsaszínnel. Aztán elővettem egy nagyon finom csiszolópapírt és nagyon lassan, gyengéden elkezdtem csiszolgatni azokon a helyeken, ahol szerettem volna viszont látni a feketét! Az Asztalom műhelyében, Erikánál tanultam meg, hogy nagyon finoman csiszoljak (ami elég nehéz feladat, ha az ember lánya mindig rohan és gyorsan dolgozik), mert az alatta lévő színre és nem az eredeti színre vagyunk kíváncsiak!!!
A csiszolás után portalanítottam és jöhetett a dekupázsolás, hisz nekem ez a szerelmetes technikám, ezzel szeretek dolgozni és szépíteni!
A szalvétát nem vágtam, hanem tépkedtem, mert így a széleit szebben el lehet dolgozni. Elterveztem a mintákat, kitépkedtem, majd lécről-lécre haladva kezdtem el felvinni a mintát. Először a szélénél kezdtem, majd a léc hajlatánál óvatosan eltépkedtem a szalvétát és vittem fel a következő lécre. Nem egyszerű, de nem is nagy ördöngősség, így aki már dekupázsolt, annak menni fog.
Mivel mostanában a stencilezéssel nem volt sok sikerélményem, ezért úgy döntöttem, hogy pecsétezni fogok, ami szintén nagy kedvencem most, így vadászom most a különleges nyomdákat!
Ahogy ez megszáradt, egy picit még átcsiszoltam, hogy ne legyen annyira erős a színe, majd az egész széket átkentem matt lakkal. Ez a festék követeli, hogy lekezeljük, mert egyébként könnyen lekopna, de ezzel a festékkel nagyon szépen lehet bútorokat antikolni, különlegesebbé tenni!
Amikor elkészült a szék, nagyon boldog voltam, mert óriási öröm számomra, amikor el tudok készíteni valamit, amit előtte nyáladzva csodáltam! Bár helye nem nagyon van a lakásban, de formálódik egy álom, ami talán megvalósulhat a közeljövőben, így ott majd biztosan jól mutat majd:)
Egyszer írok majd a kalapdobozokról is, amiben még van mit fejlődni, de számomra fantasztikus érzés, hogy a gyerekként olyan nagyon csodált dobozokat, ma már én is el tudom készíteni...

Akinek megtetszett az ötlet és szeretné elkészíteni, remélem, hogy a leírásommal tudtam segíteni és ti is csodákat alkottok majd! Ha az ember romantikus lelkületű, mint én is, ezzel hozzá járulhat egy nagyon romantikus kis kertecske még romantikusabb dizájnjához és pl. ilyen széken iszogathatja a jól megérdemelt kávét, természetesen sütivel, mert anélkül mi értelme lenne?!
Jó munkát Nektek!!!


Itt a kép, ami megihletett:



És így készült az enyémé:

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése