2014. november 24., hétfő

Karácsonyi sütis doboz, avagy ezért ne dobj ki semmit

Pár éve kaptam az egykori munkahelyemen egy nagy doboz csokit, amitől dobtam egy hátast, ugyanis előtte (és azóta se) kaptam még ilyen sok "boldogságot" egyetlen piros dobozban. Az édesség hamar elpárolgott, hála kicsiny családom segítőkészségének, de a doboz maradt. Nem dobtam ki, miért is tettem volna, de kb. 3 éve csak ide teszem, oda teszem és nézegetem, hogy mit kezdjek vele?!
Most jött el a pillanat, hogy azt mondtam, elég, új ruhát kapsz, megszépülsz és újra tele tömlek boldogsággal:)
A piros színtől nem szerettem volna elszakadni, hisz egyrészt ez az egyik kedvenc színem,másrészt nem akartam belülről is átfesteni a dobozt! Találtam egy édes kis baglyos szalvétát, így az került a tetejére, na de nézzük lépésről lépésre.

Először is Pentartos alapozóval három rétegben lealapoztam a dobozt fehérre. Ez azért fontos, mert így nagyjából eltüntethetjük az írást és a mintákat, de a fedés ebben az esetben nem lett tökéletes, hisz műanyag felületről van szó, így kicsit nehezebb a dolgunk.
Száradás után a tetejére dekupázsoltam a szalvétát, majd a fehér karimáját és a doboz alját befestettem piros akrill festékkel. Az alját csíkosra szerettem volna, ezért vettem vastag maszkoló szalagot (vagy hogyishívjákot) és csíkonként felragasztottam. Ahogy végeztem, kétszer átfestettem fehérre, majd lehúztam a szalagot és beleszerettem a csíkjaimba:)
A tetejével végül játszottam egy kicsit. Egy festőkéssel hópasztával körbekereteztem a mintát, kicsit bele-bele húzva, hogy ne legyen túl szabályos. Aztán ezüst csillámtollal adtam egy kis csillogást a baglyoknak, illetve gyöngypasztával átkentem a fehér részeket, hogy úgy tűnjön, igazi hó van a tetején, igazi csillogással. Végül ragasztópisztollyal felragasztottam a fa díszítő elemeket és a csipkét a szélére (ezt mondjuk technokollal) és kész is lettem vele! Ja, meg persze le kell lakkozni, hogy ne peregjen le a festék, de amúgy tényleg csak ennyi:)
A gyerekek csak ennyit mondtak: - Héj, a dobozom, mi lett vele?! Hú, de cuki!!!! :)

Elárulom, az év utolsó WorkShopján ilyesmit fogunk készíteni:)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése